Google heeft eindelijk zijn advertentiebeleid herzien. Daardoor mogen vermogensbeheerders in de Verenigde Staten nu reclame maken voor hun crypto-trustproducten.

Of anders gezegd: bitcoin spot exchange traded funds. Deze fondsen zijn nu ongeveer drie weken goedgekeurd voor de Amerikaanse markt. Maar hiervoor adverteren was op Google nog niet toegestaan.

In de wandelgangen gaan geruchten dat grote jongens zoals BlackRock, VanEck en Franklin Templeton al bezig zijn om online advertenties te plaatsen voor hun bitcoin ETF.

De bijgewerkte richtlijnen van Google bieden een bredere optie voor deze bedrijven om hun zaakjes te kunnen promoten. De techgigant is lange tijd voorzichtig geweest met het goedkeuren van bepaalde soorten advertenties. Ook andere social media giganten hebben lange tijd promoties voor cryptovaluta-achtige diensten tegengehouden.

Twee maanden geleden werd het beleid (in aanloop naar de ETF-goedkeuring) al door Google herzien. Destijds was al duidelijk dat de nieuwe regels pas op 29 januari nieuwe regels van kracht zouden gaan. Dat is nu dus gebeurd!

De update geeft Google de mogelijkheid om “gecertificeerde adverteerders in staat stellen dergelijke producten te promoten, op voorwaarde dat ze voldoen aan de eisen van de technologiegigant.”

“Schendingen van dit beleid zullen niet leiden tot onmiddellijke opschorting van accounts zonder voorafgaande waarschuwing. Er zal ten minste zeven dagen vóór de opschorting van uw account een waarschuwing worden afgegeven.”

Hoewel de wijzigingen specifiek van toepassing zijn op de Verenigde Staten, benadrukt Google dat adverteerders zich moeten houden aan de lokale wetgeving in elke regio waar ze de advertenties vertonen. Alle accounts die de zogenoemde “Cryptocurrency Coin Trusts” promoten, zullen zelf verantwoordelijk worden gehouden voor deze regelgeving.


The post Advertenties op Google over bitcoin ETF’s mogen (weer) appeared first on Bitcoinmagazine.nl.